28 juni, 2022

Ontdek twee van onze vijf thematische verslagen die een aanvulling vormen op de samenvattende versie van het jaarverslag dat begin mei werd gepubliceerd. In dit verslag wordt teruggeblikt op het transversale werk dat door alle BRUGEL-teams is verricht om de verschillende controle- en adviesopdrachten uit te voeren die aan hun werden toevertrouwd.

Ontdek eerst en vooral  ons thematische verslag gewijd aan de geschillendienst. Dit verslag is uitgebreider en gaat dieper in op de bescherming van de rechten van de klant alsook op de activiteit van de dienst, die in 2021 een stijging van 16% van het aantal behandelde klachten weergaf. Daarnaast bevat dit verslag ook onze analyse van de jurisprudentie van de dienst en de lessen die wij daaruit hebben getrokken.

U vindt er ook ons thematisch verslag over de watersector in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. In dit specifiek verslag vindt u alle acties van BRUGEL om een duurzame financiering van de watersector mogelijk te maken maar om tegelijk ook een optimaal kwaliteitsniveau van de dienstverlening door de operatoren te bevorderen.

Net zoals vorig jaar worden deze thematische verslagen alleen in elektronische versie gepubliceerd. U kunt deze downloaden via onze website via Documenten – Verslagen maar u kunt deze eveneens terugvinden in het download center van de specifieke website van ons jaarverslag (https://annual-report-2021.brugel.brussels/).

Onze laatste drie thematische verslagen over de rechten van de huishoudelijke afnemers en de werking van de elektriciteits- en gasmarkten, de evolutie van de elektriciteits- en aardgasmarkt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest alsook de werking van de markt voor groenestroomcertificaten en garanties van oorsprong zullen u later dit jaar worden aangeboden.

Veel leesplezier.