23 juni, 2020

Jaarverslag 2019

undefined

Ontdek ons jaarverslag 2019. Beschikbaar op een tweetalige Frans-Nederlandse website:  https://annual-report-2019.brugel.brussels. In dit rapport wordt teruggeblikt op de markantste feiten van het jaar 2019: het Clean Energy Package, de nieuwe tariefmethodologieën voor elektriciteit en gas, maar ook voor water, en de nieuwe distributietarieven voor elektriciteit en gas. U vindt er ook de trends in het productiepark van hernieuwbare energie en wat er is opgezet om innovatieve projecten vrij te stellen van de markt- en tariefregels.

Als aanvulling op de informatie van een jaarverslag in klassiek formaat biedt deze digitale versie ook video-interviews met de coördinator, de voorzitter van BRUGEL en de diensthoofden. Wanneer u de website raadpleegt, kunt u het gehele rapport in pdf-formaat downloaden, of alleen bepaalde hoofdstukken, geheel volgens uw eigen behoefte.

Naast dit nieuwe jaarverslag hebben we ook themadossiers samengesteld. Twee van onze thematische verslagen zijn reeds verschenen : het thematische verslag over de watersector en het verslag over de behandeling van klachten en de werking van de geschillendienst.

Onze laatste drie thematische verslagen over de evolutie van de elektriciteits- en aardgasmarkt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de rechten van de huishoudelijke afnemers en de werking van de elektriciteits- en gasmarkten alsook de werking van de markt voor groenestroomcertificaten en garanties van oorsprong zullen u iets later in het jaar worden voorgelegd (midden juli).

Veel leesplezier!